RBT : Asas Teknologi


Tarikh: 1 April 2014

Masa: 1130-1230

Kelas: Tahun 4

Topik: Memasang dan Membuka Kit Model Berfungsi

1. Manual

2. Alatan tangan yang digunakan

3. Komponen kit model berfungsi

4. Proses yang dilakukan.

Pada hari ini saya ingin berkongsi kepada semua orang mengenai aktiviti yang dijalankan di dalam kelas berkaitan dengan pemasangan kit model kereta. Mungkin sebahagian orang arif mengenai kit model kereta ini dan mungkin juga tidak pernah lihat. Bagi saya tidaklah susah untuk memasangnya kerana saya sangat meminati dengan model kit kereta ini sejak tingkatan 3 lagi. Dulu saya sanggup mengumpul duit belanja sekolah semata-mata untuk mendapatkan koleksi kit model kereta ini. Tetapi pada masa itu kit model kereta yang menjadi rebutan iaitu keluaran Auldey (boleh dikatakan berjenama). Kalau ada yang masih ingat cerita kartun dulu namanya Dash Yonkuro yang mengisahkan tentang 5 orang kanak-kanak menyertai perlumbaan kit model kereta. Sempena cerita itulah yang menjadi ikutan semua orang yang meminati kit model kereta ini untuk mendapatkan pelbagai model kereta untuk dijadikan koleksi. Tidak kurang juga ada yang mengadakan pertandingan yang telah disediakan dengan trek lumba. Saya cuma minat untuk dibuat koleksi.

Antara koleksi saya dulu ialah Emperor, Super Emperor, Dancing Doll dan Proto Emperor.

Emperor

Emperor

Super Emperor

Super Emperor

Proto Emperor

Proto Emperor

Dancing Doll

Dancing Doll

 

 

Zaman sekarang puas dah saya cari keluaran itu di kedai, yang berlabak cuma keluaran yang kurang kualiti. Walau apapun, saya tetap juga beli untuk tujuan pembelajaran.

IMG_9211 (1650x1100) IMG_9194

IMG_9198

 IMG_9200 IMG_9199 IMG_9197 IMG_9196 IMG_9195IMG_9201 IMG_9207 IMG_9206 IMG_9205

Tinggalkan Jawapan

